On-page SEO

Czynniki, które wpływają na pozycjonowanie strony można podzielić na on-site oraz off-site. Aby skutecznie pozycjonować witrynę, należy brać pod uwagę zarówno jeden, jak i drugi typ czynników. W poniższym artykule wyjaśniono, czym są czynniki on-page SEO, jak wpływają na ranking strony oraz wymieniono te, na których warto szczególnie skupić się w procesie pozycjonowania.

Co to jest on-page SEO?

On-page SEO (inaczej on-site SEO) to działania optymalizacyjne, które są wykonywane bezpośrednio w obrębie danej strony internetowej. W skład tego typu działań wchodzą zarówno czynności obejmujące techniczne SEO, jak i optymalizację treści na stronie. On-page SEO skupia się na kwestiach, które można wdrożyć w witrynie, celem zwiększenia jej widoczności w wynikach wyszukiwania oraz uzyskania lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Czynniki on-page SEO można podzielić między innymi na związane z treścią, wydajnością strony i architekturą serwisu.

On-site SEO a off-site SEO – różnice

Czynniki on-site dotyczą działań w obrębie strony internetowej, które mają wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania oraz wpływają na to, jak wyszukiwarki rozumieją i indeksują zawartość witryny. Czynniki off-page skupiają się natomiast na budowaniu wiarygodności, reputacji i popularności strony, będąc działaniami prowadzonymi poza stroną internetową.

Więcej na temat działań off-page można dowiedzieć się, zapoznając się z hasłem: Off-page SEO.

Wpływ on-site SEO na ranking strony

Czynniki on-page SEO mają istotny wpływ na ranking strony w wynikach wyszukiwania. To właśnie od optymalizacji elementów, znajdujących się bezpośrednio w witrynie zależy to, jak jest ona interpretowana przez wyszukiwarki.  

Jakie korzyści przynosi optymalizacja czynników on-page SEO? 

  • wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, 
  • większy ruch na stronie, 
  • dostarczanie wartościowej treści, 
  • poprawa doświadczenia użytkownika, 
  • wzrost zaufania wobec strony, 
  • wzrost konwersji, 
  • poprawa struktury strony i nawigacji w jej obrębie, 
  • lepsza szybkość ładowania strony, 
  • wyświetlanie rich snippets (bogatych wyników) w wynikach wyszukiwania, 
  • redukcja bounce rate (wskaźnika odrzuceń), 
  • pojawienie się w wynikach na większą ilość fraz kluczowych (adekwatnych dla danego biznesu), 
  • pojawienie się w wynikach na najważniejsze dla danego biznesu frazy, 
  • eliminacja potencjalnych błędów utrudniających osiąganie wysokich pozycji, 
  • ułatwienie zaindeksowania serwisu w wynikach wyszukiwania,  
  • zwiększenie ruchu nie tylko z organicznych wyników, ale także z Google News, Bing PubHub czy Google Discover.