Co to jest on-page SEO?
On-page SEO (inaczej on-site SEO) to działania optymalizacyjne, które są wykonywane bezpośrednio w obrębie danej strony internetowej. W skład tego typu działań wchodzą zarówno czynności obejmujące techniczne SEO, jak i optymalizację treści na stronie. On-page SEO skupia się na kwestiach, które można wdrożyć w witrynie, celem zwiększenia jej widoczności w wynikach wyszukiwania oraz uzyskania lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Czynniki on-page SEO można podzielić między innymi na związane z treścią, wydajnością strony i architekturą serwisu.
On-site SEO a off-site SEO – różnice
Czynniki on-site dotyczą działań w obrębie strony internetowej, które mają wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania oraz wpływają na to, jak wyszukiwarki rozumieją i indeksują zawartość witryny. Czynniki off-page skupiają się natomiast na budowaniu wiarygodności, reputacji i popularności strony, będąc działaniami prowadzonymi poza stroną internetową.
Więcej na temat działań off-page można dowiedzieć się, zapoznając się z hasłem: Off-page SEO.
Wpływ on-site SEO na ranking strony
Czynniki on-page SEO mają istotny wpływ na ranking strony w wynikach wyszukiwania. To właśnie od optymalizacji elementów, znajdujących się bezpośrednio w witrynie zależy to, jak jest ona interpretowana przez wyszukiwarki.
Jakie korzyści przynosi optymalizacja czynników on-page SEO?
- wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania,
- większy ruch na stronie,
- dostarczanie wartościowej treści,
- poprawa doświadczenia użytkownika,
- wzrost zaufania wobec strony,
- wzrost konwersji,
- poprawa struktury strony i nawigacji w jej obrębie,
- lepsza szybkość ładowania strony,
- wyświetlanie rich snippets (bogatych wyników) w wynikach wyszukiwania,
- redukcja bounce rate (wskaźnika odrzuceń),
- pojawienie się w wynikach na większą ilość fraz kluczowych (adekwatnych dla danego biznesu),
- pojawienie się w wynikach na najważniejsze dla danego biznesu frazy,
- eliminacja potencjalnych błędów utrudniających osiąganie wysokich pozycji,
- ułatwienie zaindeksowania serwisu w wynikach wyszukiwania,
- zwiększenie ruchu nie tylko z organicznych wyników, ale także z Google News, Bing PubHub czy Google Discover.