SERP – co to jest?
Z SERP (Search Engine Results Page) styka się każdy użytkownik sieci, który wpisuje daną frazę w wyszukiwarce. Jest to strona rezultatów wyszukiwania, wyświetlająca zarówno wyniki bezpłatne, jak i płatne. Wyniki tekstowe składają się z tytułu strony, adresu oraz krótkiego tekstu, w którym, podświetlone zostaje słowo kluczowe, wykorzystane przez użytkownika.

Na to, jakie strony zostaną wyświetlone użytkownikowi, wpływa wiele czynników, branych pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki. Na kształt rezultatów organicznych można wpływać poprzez działania SEO – optymalizując stronę i tworząc treści, które pozwolą uzyskać wysoką widoczność w SERP. Zaś by witryna pojawiała się w wynikach płatnych – należy skorzystać z systemu reklamowego Google Ads.
Rodzaje wyników wyszukiwania
Google działa zgodnie z ideą, której celem jest dostarczenie użytkownikom jak najbardziej precyzyjnych odpowiedzi. To właśnie dlatego tak wiele mówi się o tym, że z perspektywy pozycjonowania, liczy się m.in. wysoka jakość treści, które zawiera strona. Jakie rodzaje wyników pojawiają się więc w SERP? Jest to zależne od wyrażenia, które użytkownik wpisze w wyszukiwarkę. Google postara się rozpoznać jego intencję i dostarczyć odpowiedzi w formie, która zaspokoi potrzeby informacyjne danej osoby.
Wyniki lokalne Sekcja zawierająca m.in. dane z Google Maps pojawi się w SERP w momencie, w którym użytkownik posłuży się frazami lokalnymi. Będzie mógł zobaczyć wtedy fragment mapy oraz nazwy 3. firm, odpowiadających poszukiwanym przez niego informacjom.

Po kliknięciu danego wyniku użytkownik zostanie przeniesiony do szczegółowych informacji o firmie, jej lokalizacji oraz opiniach, pozostawionych przez innych klientów. Google może zaproponować także przejście do podobnych wyszukiwań.

Dzięki takiej konstrukcji SERP dla wyników lokalnych użytkownik może nie tylko łatwo odnaleźć interesujące go miejsca, ale też skorzystać z dodatkowych funkcjonalności, np. od razu wyznaczając trasę, która doprowadzi go do wybranej lokalizacji.