Nie d(AI) się hejtowi. Inteligentna moderacja komentarzy dla Gazety Żoliborza i Bielan

Klient.

Gazeta Żoliborza i Gazeta Bielan to lokalne miesięczniki dystrybuowane w Warszawie, koncentrujące się odpowiednio na dzielnicach Żoliborz i Bielany. Oba tytuły, oprócz wersji drukowanej, posiadają również swoje strony internetowe i dynamiczne fanpage’e, oferujące mieszkańcom aktualne wiadomości, ogłoszenia i reklamy. Dzięki szerokiej dystrybucji i dostępności online, gazety te stanowią ważne źródło informacji dla lokalnych społeczności. Często stają się również polem działania hejterów.

pexels-aljona-ovtsinnikova-121486965-18523693
Landscape3 1

Wyzwanie

Gazeta Żoliborza i Gazeta Bielan potrzebowały rozwiązania, które pomogłoby w moderowaniu komentarzy pojawiających się ich fanpage'ach oraz zwiększałoby zaangażowanie użytkowników, jednocześnie eliminując hejt.

Wyzwanie polegało na tym, aby stworzyć środowisko, w którym czytelnicy mogą swobodnie dzielić się swoimi opiniami, bez obaw o negatywne komentarze zniechęcające do aktywnego uczestnictwa. Jednocześnie moderacja nie powinna równać się cenzurze i wykluczaniu konstruktywnej krytyki.

Rozwiązanie

W myśl maksymy “nie d(AI) się hejterom” wdrożyliśmy autorską automatyzację opartą na sztucznej inteligencji, która monitoruje aktywność użytkowników w czasie rzeczywistym. Jak to działa? Każdy komentarz z fanpage jest wysyłany na serwer AI, który analizuje sentyment i klasyfikuje go w kategoriach: hejt, pozytywny, konstruktywna krytyka lub pytanie. Hejterskie komentarze są natychmiast ukrywane, pozytywne otrzymują odpowiedź podbijającą zasięgi, a pytania są przekazywane administratorom fanpage’a.