Jak mierzyć zdarzenia na Facebooku po aktualizacji iOS 14

01.03.2025

Zmiany w reklamach na Facebooku

Co dokładnie zmieni się w przypadku reklam na Facebooku? Jeśli chodzi o zdarzenia konwersji w witrynach i aplikacjach, to raportowanie i personalizacja reklam będą utrudnione. Odczują to firmy reklamujące aplikacje i prowadzące optymalizację, targetowanie i raportowanie zdarzeń konwersji w witrynie przy użyciu narzędzi, którymi są piksel Facebooka, SDK Facebooka na iOS, API Zdarzenia w aplikacji.

Główne zmiany wynikające z wprowadzenia przez Apple przejrzystości śledzenia aplikacji obejmują zarządzanie zdarzeniami konwersji w aplikacji i witrynie. Reklamodawcy zostali ograniczeni do 8 zdarzeń konwersji na domenę, a reklamy zoptymalizowane pod kątem zdarzenia, a mające więcej niż 8 priorytetów będą wstrzymane. Zgłoszone, a więc widoczne w raportach Menedżera zdarzeń, będą zdarzenia o wyższym priorytecie.

Facebook musiał zareagować i w odpowiedzi na zmiany wynikające z wprowadzenia iOS 14, w Managerze zdarzeń pojawiła się nowa opcja – Pomiar zagregowanych zdarzeń. Czym jest zagregowany pomiar dotyczący zdarzeń? To protokół pomiaru wyników reklam przetwarzający zdarzenia z wykluczonych urządzeń. To dzięki niemu można mierzyć zdarzenia na urządzeniach, których właściciele korzystają  z najnowszej wersji systemu operacyjnego Apple. 

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Weryfikacja domeny

To właśnie tutaj będziemy konfigurować 8 zdarzeń konwersji według hierarchii ważności.

Weryfikacja domeny

Konfiguracja zdarzenia

 

Po kliknięciu przycisku Konfiguruj zdarzenia internetowe pojawi się widok:

Zdarzenia webowe

Teraz szukamy domeny. Jeśli nie widzimy żadnej na liście, musimy zweryfikować ją w Business Managerze. Dzięki temu konto zyska uprawnienia do konfigurowania 8 zdarzeń konwersji oraz nadawania im priorytetu.

Przechodzimy do Ustawień firmy, następnie w Bezpieczeństwo marki > Domeny.

Bezpieczeństwo marki

Wpisujemy nazwę domeny bez www oraz https.

Dodanie domeny

Weryfikacja

Będziemy mieć do wyboru 3 opcje weryfikacji. Najszybsza to wstawienie meta-tagu do sekcji .

Opracujemy strategię Twojej marki
opartą na przemyślanym i skutecznym planie działania!
Skontaktuj się

 

Konfiguracja

Wracamy teraz do Managera zdarzeń i przechodzimy ponownie w zakładkę Pomiar zagregowanych zdarzeń, następnie w Konfiguruj zdarzenia internetowe. Klikamy w naszą domenę.

Zdarzenie

Następnie w Edytuj zdarzenia.

Edytuj zdarzenia

Edytowanie zmian

Możemy teraz dodać nasze zdarzenia.

Webowe

Teraz ustawiamy zdarzenia od najwyższego do najniższego priorytetu, jak na przykładzie poniżej. Następnie zapisujemy zmiany.

Priorytet

Pojawi się krótkie podsumowanie zmian, czyli informacje o zmianach w zdarzeniach, które musimy potwierdzić. Zaznaczamy – Tak, rozumiem te zmiany, następnie Zastosuj i gotowe!

Potwierdzenie zmian

Na koniec otrzymujemy komunikat o pomyślnej zmianie konfiguracji zdarzeń.

Potwierdzenie

Podsumowanie

Facebook w kwestii AppTrackingTransparency wciąż pozostaje przy swoim zadaniu – nie zgadza się z polityką Apple, ale będzie wyświetlać monit. Jednak wraz z nim pojawi się informacja o sposobie korzystania ze spersonalizowanych reklam. Jeśli chcesz, żeby Twoje reklamy były równie skuteczne, co przed zmianami, które Apple wprowadziło w zakresie prywatności, musisz skorzystać z funkcji zagregowanego pomiaru dotyczącego zdarzeń. Zdecyduj, które zdarzenia będą najbardziej wartościowe dla Twojej kampanii. Więcej o zależności reklam na Facebooku i systemu operacyjnego Apple znajdziesz w artykule: Facebook a aktualizacja iOS 14.

tomasz-kwiatkowski

Autor

Tomasz Kwiatkowski

Account Manager

697 411 900