Analityka, czyli działaj w oparciu o dane
Dane stają się codziennością w kontekście prac digital marketingowych. Niestety tylko część osób jest pewna tego, że pracuje z danymi poprawnie, wykorzystując ich pełen potencjał.
Dobrze skalibrowany ekosystem analityczny to podstawa w drodze do budowy przewag konkurencyjnych i maksymalizacji efektywności prowadzonych działań. Wspieramy w planowaniu, doborze narzędzi, zbieraniu, analizie oraz opowiadaniu historii, którą niosą za sobą dane. Skupiamy się na pozyskaniu informacji, które do tej pory, często nie były dostępne,a których użycie pozwoli podejmować bardziej świadome i trafniejsze biznesowo decyzje.
Zapewniamy holistyczne podejście, dzięki któremu możliwe jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie, co i dlaczego się dzieje oraz, w jakim stopniu dany problem powstrzymuje biznes przed uwolnieniem pełnego potencjału. Sformułowanie hipotez oraz rekomendacji, a następnie ich walidacja pozwala na implementację innowacyjnych rozwiązań, których wdrożenie do tej pory nie było możliwe, ze względu na brak odpowiedniego podejścia do pracy z danymi.
Uniknij najpopularniejszych problemów analitycznych
Korzyści wynikające z kompleksowego podejścia do analityki
Korzyści, które możemy uzyskać dzięki rzetelnemu podejściu do analityki, dotyczą różnych obszarów i mogą mieć różny stopień wpływu na Twój biznes, w zależności od tego, w jakim stopniu działania Twojej firmy, są prowadzone w oparciu o dane.
Poniżej najpopularniejsze korzyści, które zaobserwowaliśmy u naszych klientów:
- Uzyskanie pełniejszych informacji o grupie docelowej, które pozwalają m.in. lepiej identyfikować potrzeby użytkowników, a co za tym idzie trafniej adresować działania reklamowe.
- Poznanie momentów bólu użytkowników i zastosowanie rozwiązań, które pozwolą temu przeciwdziałać.
- Rozpoznanie wzorców zachowania użytkowników, co pozwala lepiej przewidywać ich działania w przyszłości.
- Trafniejsza alokacja budżetów na poszczególne kanały pozyskiwania ruchu, dzięki wielowymiarowej ocenie ich wpływu na sprzedaż.
- Identyfikacja „low hanging fruit”, czyli identyfikacja problemów, których poprawa względnie niskimi nakładami, pozwoli uzyskać relatywnie największe korzyści.
- Szybsza reakcja na zachodzące zmiany na rynku.
- Efektywniejsza alokacja nakładów na prace IT – budowa funkcjonalności i rozwiązań, które z większym prawdopodobieństwem przełożą się na korzyść biznesową.
- Uzyskanie całościowego obrazu o użytkownikach dzięki integracji danych z różnych źródeł np. GA, CRM, sklep internetowy.
- Budowa przewag nad konkurencją, zarówno w ujęciu operacyjnym, jak i strategicznym.
Obszary działań oraz narzędzia, które wykorzystujemy
Kompleksowo wspieramy firmy w zakresie analityki – od pozyskiwania danych, przez ich integrację i analizę, aż po wizualizację (dashboardy). Przed rozpoczęciem prac oceniamy aktualną sytuację oraz potrzeby, w nawiązaniu do których dobieramy odpowiednie metody działań.
Podczas prac wykorzystujemy m.in. poniższe narzędzia.

Dlaczego warto wybrać nas jako partnera od analityki?
Wyznajemy zasadę indywidualnego podejścia do każdego projektu, stawiamy na transparentność, wiedzę oraz wzajemne zrozumienie. Podczas prac poznajemy dokładnie specyfikę biznesu, dzięki czemu jesteśmy w stanie dostosować działania do potrzeb danego projektu, co pozwala przenieść analitykę na jeszcze wyższy poziom.
Na co możesz liczyć, podejmując współpracę z nami?
- Wgłębimy się w specyfikę Twojego biznesu oraz problemy, których doświadczasz.
- Zaproponujemy plan działań dostosowany do Twoich potrzeb, dzięki czemu będzieć mieć pewność, że wyciśniemy maksimum korzyści z analityki.
- Zastosujemy sprawdzone rozwiązania analityczne, które zostaną skalibrowane o stan i sytuację Twojego biznesu.
- Doradztwo i wsparcie w zakresie wykorzystania rozwiązań, które wykraczają poza standardowe narzędzie typu Google Analytics.
- Zwiększysz świadomość oraz umiejętności związane z analityką w Twojej organizacji. Uzyskasz dostęp do wiedzy, którą chętnie się dzielimy z Tobą oraz pracownikami w Twojej firmie.
- Wspomożemy Cię nie tylko w konfiguracji analityki, ale co najważniejsze, również w analizie danych oraz formułowaniu rekomendacji dla dalszych działań.
Plan działań w zakresie analityki
Plan działań może się różnić w zależności od projektu, który realizujemy. Bazując jednak na naszym wieloletnim doświadczeniu, prace możemy zamknąć w następujących etapach:
Zakres wdrożenia i produkty naszych prac
Realizując prace w zakresie analityki, skupiamy się na tym, aby efekty naszych prac stanowiły realną wartość dla Twojego biznesu. Zlecając nam działania w zakresie analityki, otrzymujesz:
- Listę zidentyfikowanych problemów w Twoim ekosystemie analitycznym, które nie pozwalają Ci uwolnić pełnego potencjału biznesu.
- Rekomendacje rozwiązań, bazujące na naszym wieloletnim doświadczeniu, które pozwolą ci wycisnąć maksymalną korzyść z analityki.
- Listę KPI, pozwalającą na lepszy pomiar ekosystemu digital.
- Dashboardy, które będą źródłem insightów, pozwalających Ci stale zwiększać efektywność działań.
- Dokumentację dla programistów (w razie potrzeby).
- Raport z przeprowadzonych prac.
- Szkolenie dotyczące analizy danych i budowania na ich podstawie, innowacyjnych rozwiązań.
- Stałe wsparcie oraz konsulting, podczas trwania projektu.
