Employer Branding to działania mające na celu budowanie wizerunku pracodawcy. Są kierowane do pracowników firmy i kandydatów spoza organizacji. Jeśli zarządzasz zespołem lub masz w planach go systematycznie powiększać, zainwestuj w budowanie marki pracodawcy, u którego chce się rozwijać karierę. Bądź firmą, w której sam chciałbyś być zatrudniony.
Employer branding
Zdarza się, że pracodawcy napotykają trudności podczas procesu rekrutacji. Ilość napływających aplikacji jest mała, a ich jakość również pozostawia wiele do życzenia. Rynek pracy zmienia się wraz sytuacją ekonomiczną. Zmieniają się też oczekiwania i potrzeby pracowników. Firmy, które chcą się rozwijać i być skuteczne w tym co robą, muszą być gotowe na zmiany, kreatywne i dbać o pozytywne doświadczenia osób mających z nią kontakt.
Pracodawca może być marką. Strategia employer brandingowa jest potrzebna do tego, by pracownicy sami wybierali firmę na miejsce, które chcą wspólnie tworzyć i w którym widzą możliwości rozwoju. Jeśli właśnie taki wizerunek swojej firmy chcesz wykreować, pomożemy Ci w tym, bez względu na jakim etapie budowania wizerunku pracodawcy jesteś.
Rodzaje employer brandingu
Employer branding dzielony jest na wewnętrzny i zewnętrzny. Zewnętrzny skierowany jest do kandydatów oraz potencjalnych pracowników. Natomiast wewnętrzny skupia się na aktualnych pracownikach i jego celem jest wzmacnianie więzi z firmą oraz podnoszenie efektywności osób zatrudnionych. Warto jednak zaznaczyć, że te działania wpływają także na zewnętrzne postrzeganie marki – pozytywne opinie zatrudnionych uwiarygadniają wizerunek dobrego pracodawcy. Jednym z narzędzi wspomagających strategię employer brandingu wewnętrznego jest Intranet – platforma komunikacji oraz usprawniania procesów biznesowych. Wspólne z Ideo Software House wdrażamy i wewnętrznie promujemy profesjonalne systemy komunikacji wewnętrznej.
Dlaczego warto?
- Poznasz realną pozycję swojej firmy na rynku pracodawców.
- Zbadasz procesy wewnętrzne w swoim przedsiębiorstwie, dzięki czemu będziesz miał szanse je zoptymalizować.
- Zmniejszysz koszty rekrutacji poprzez precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.
- Osiągniesz większą konwersję w postaci zwiększonej ilości wartościowych aplikacji.
- Dbając o pracowników, zwiększysz ich zadowolenie oraz motywację do pracy, dzięki czemu Twoja firma będzie osiągać coraz lepsze wyniki.
Jak pracujemy?
W pierwszym etapie prac skupiamy się na poznaniu firmy od wewnątrz oraz opinii na jej temat. Na tej podstawie tworzymy strategię employer brandingową zawierająca analizę otoczenia i pozycję marki, ofertę firmy (EVP) wyróżniającą na rynku, a także opis grupy docelowej (persony). Następnie przygotowujemy plan działań – wybieramy narzędzia i kanały komunikacji umożliwiające dotarcie do pożądanych kandydatów. Nasza współpraca nie musi się kończyć w momencie przekazania spisanej strategii!
Employer branding możemy podzielić na wewnętrzny i zewnętrzny. Na to jak wygląda internal branding wpływa szereg czynników, takich jak: strategia firmy, kultura organizacyjna, komunikacja wewnętrza. Wymienione elementy kształtują ludzie. Często perspektywa kadry zarządzającej jest dalece odbiegająca od panującej opinii wśród pracowników. Powoduje to spadek motywacji i chęci do pracy. Aby zrozumieć dlaczego tak jest organizujemy warsztaty dla pracowników, przeprowadzamy ankiety wśród osób zatrudnionych na różnych szczeblach. W ten sposób badamy satysfakcję z pracy, benefitów płacowych i pozapłacowych, oczekiwania i potrzeby pracowników. Analizujemy wyniki ankiet exit interview, jeśli firma takie prowadzi.
Gdy już znamy sytuację wewnętrzną firmy, przyglądamy się opiniom spoza organizacji. W tym celu monitorujemy internet, sprawdzamy wypowiedzi na temat firmy, analizujemy konkurencję.
Wnioski z powyższych audytów są świetną bazą do opracowania EVP (Employer Value Proposition) czyli zestawu wartości i benefitów, które wyróżniają pracodawcę spośród konkurencji oraz wyznaczenia celów do realizacji.

W kolejnym etapie skupiamy się na opracowaniu grup docelowych. Podczas ich tworzenia bierzemy pod uwagę różnorodne aspekty kompetencyjne i behawioralne, wpływ osób pośrednich (rodziny), potrzeby oraz plany zawodowe.
Po określeniu targetu, przygotowujemy konkretny plan marketingowy zawierający narzędzia, kanały komunikacji, rekomendowany budżet oraz harmonogram działań. W ten sposób do rąk Klienta trafia strategia employer brandingowa zawierająca powyższe elementy.
Jako agencja e-marketingowa mamy duże doświadczenie w projektowaniu stron oraz prowadzeniu kampanii wizerunkowych i rekrutacyjnych. Tworzymy strony www dedykowane karierze, badamy dlaczego nie konwertują, a następnie optymalizujemy je. W promocji wykorzystujemy portale społecznościowe, działania contentowe, płatne systemy reklamowe czy też pozycjonowanie. Świadczymy kompleksowe wsparcie w zakresie employer brandigu.
Połączenie mądrości strategicznej z digitalem
Działania z zakresu budowy wizerunku, komunikacji wewnetrznej i zewnętrznej oraz employer brandingu realizujemy razem z agencją public relations Exacto tworząc wspólny zespół ekspercki. Łączymy eksperckość agencji public relations i badawczej - Exacto z kompetencjami digitalowymi - Ideo Force. Jesteśmy zintegrowanym dostawcą rozwiązań human resources, empolyer branding oraz wizerunkowych, który nieustannie dąży do sukcesu Twojej firmy.
Agencję Exacto tworzy zespół doradców biznesowych, których wiedza i doświadczenie pozwalają projektować, prowadzić i moderować skomplikowane projekty komunikacyjne. Exacto działa na rynku od 2009 roku i w tym czasie zrealizowało ponad 300 projektów polegających m.in. na tworzeniu oraz wdrażaniu strategii promocji i komunikacji, budowaniu relacji z mediami czy komunikacji wewnętrznej. Istotnym wyróżnikiem Agencji jest własny Dział Badań i Analiz Strategicznych. W ramach prac badawczych Exacto realizuje między innymi badania satysfakcji pracowników, satysfakcji klientów, opinii i produktów, a także audyty komunikacyjne i specjalistyczne analizy branżowe oraz rynkowe.
Dlaczego my?
- Znamy współczesne realia. Sami jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy 50 specjalistów, doskonale wiemy jak ciężko jest pozyskać wartościowe aplikację oraz zatrzymać talenty w firmie.
- Podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty.
- Mamy duże doświadczenie na swoim koncie w realizowaniu kampanii wizerunkowych oraz rekrutacyjnych.
- Współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi: doradcami HR oraz coachami.
- Wspieramy firmy w działaniach offline: tworzymy Key Visuale, projektujemy i dostarczamy materiały graficzne: ulotki, plakaty rekrutacyjne, gadżety firmowe, rollu-upy.
- Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów.
- Z naszych usług korzystają firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal
