Biznesowe drogowskazy. Wdrożenie analityki dla lidera e-commerce z branży automotive

70 %

Wzrost współczynnika konwersji.

-25 %

Mniejszy współczynnik odrzuceń na
stronie głównej.

-10 %

Mniejsza liczba porzucanych koszyków.

45 %

Zwiększenie użyteczności witryny.

Klient.

iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego. E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody. W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.

tomasz-kwiatkowski.webp
Tomasz Kwiatkowski

Account Manager

697 411 900

pexels-helloaesthe-14686097
Landscape3 1

O firmie

iParts jest jednym z najpopularniejszych e-commerce z branży motoryzacyjnej w Polsce. Zespół firmy to grupa osób posiadających wieloletnie doświadczenie w sprzedaży części samochodowych. W ofercie sklepu znajduje się ponad 2 000 000 produktów, wśród których są m.in. części do aut osobowych, terenowych oraz sportowych.

E-commerce zapewnia klientom nie tylko szeroki asortyment produktów, ale też dostęp do nowoczesnych funkcjonalności i profesjonalnego Centrum Obsługi Klienta, w którym swoją pomoc oferują doświadczeni specjaliści, doradzający na każdym etapie dokonywania zakupów.  

Działania prokonsumenckie, czyli posiadanie oferty zgodnej z potrzebami odbiorców, użyteczność strony, odpowiedni kierunek promocji i analiza danych o klientach – są fundamentem aktywności iParts.

 

Projektowanie UX i UI.

Projektowanie UX cross-border e-commerce, wymagało połączenia ducha marki z uniwersalnością rozwiązań stosowanych na rynkach, do których e-commerce kieruje swoją działalność. Obszarami, na które położyliśmy szczególny nacisk były:

  • Nawigacja i architektura
  • Optymalizacja pod urządzenia mobilne
  • Optymalizacja pod kątem konwersji
  • Ścieżka zakupowa
  • Komunikacja z klientem
  • „Look and feel”
cobi-mockup

 

Współpraca

Współpraca z iParts trwa od początku działalności sklepu. Dzisiaj marka jest liderem w swojej branży. Rozpoczynaliśmy od zera – doradzaliśmy na etapie wyboru technologii, tworzenia serwisu oraz jego rozbudowy. Przeszliśmy niejedną zmianę algorytmów w Google oraz migrację serwisu. Ideo Force stanowi dla załogi sklepu wsparcie merytoryczne, ale także pełni funkcję zewnętrznego działu marketingu.

Kluczowe dla osiągnięcia sukcesu stało się dopasowanie oferty i działań handlowych do grupy odbiorców, a także odpowiednia segmentacja pod względem ich zaangażowania, potrzeb i motywacji zakupowych. Komunikacja marki z klientami i potencjalnymi konsumentami przebiega wielopłaszczyznowo – od wyszukiwarki i strony internetowej po serwisy oceniające sklepy internetowe, social media, e-mail, działania content i inbound marketingowe, aż po kampanie prosprzedażowe.

Korzystanie z dostępnych w e-commerce kanałów, pozwoliło wypracować kształt dialogu, którego skutkiem jest zaangażowanie odbiorców wychodzące poza akcje promocyjne. Niezwykle istotnym było uczynienie strony miejscem funkcjonalnym, dostarczającym informacji oczekiwanych przez użytkowników. Zbudowanie rozpoznawalności i zaufania do marki przyczyniło się do umocnienia relacji i utrzymania konwersji na zakładanym poziomie.

Grupa docelowa

Kampanie promocyjne marki wykorzystują różne profile konsumenckie. Wśród nich są klienci aktywni, okazjonalni, porzucający koszyki, czy dawno nieodwiedzający strony iParts. Rozbudowana charakterystyka osób z segmentów grupy docelowej powstała na bazie gromadzonych i analizowanych danych empirycznych.

Sklep obsługuje zarówno klientów indywidualnych, którzy sami naprawiają swoje samochody, jak i tych jedynie kupujących części oraz warsztaty samochodowe. Marka z naszą pomocą definiuje użytkowników pod kątem ich zaangażowania, motywacji zakupowych i potrzeb.

Treści w promocji marki

Content marketing odgrywa istotną rolę w wielu aspektach związanych z promocją marki. Jest między innymi fundamentem do budowania relacji z konsumentami oraz sposobem na docieranie do nowych odbiorców. Może być również formą informowania o wyprzedażach i nowościach w sklepie. To właśnie z tego względu, niezwykle ważne jest odpowiednie przygotowanie, dystrybuowanie oraz promowanie treści powiązanych z marką.

Przebieg działań

Publikujemy treści w zewnętrznych kanałach komunikacji – zarówno online, jak i offline. Nasi specjaliści skrupulatnie dobierają media tak, aby dotrzeć do jak największej, a jednocześnie, precyzyjnie określonej grupy docelowej. Na stronie sklepu stworzyliśmy Bazę Wiedzy. Opracowujemy również artykuły eksperckie o tematyce motoryzacyjnej. Sięgając po popularne i uznane portale informacyjne oraz czasopisma dbamy o budowanie prestiżu marki. Sklep iParts na przestrzeni lat podejmował współpracę z blogosferą i influencerami – namasce.pl, Zachar OFF, MotoBieda, Motokoty, Motoryzacja z innej perspektywy, Povagowani. Pojawił się w tytułach branżowych – Auto Świat, Autokult, Motofakty, a także adresowanych do szerokiej, męskiej publiczności – Playboy, CKM, Rzeczpospolita.

Wnioski

Dobór odpowiednich form i kanałów komunikacji pozwolił zaangażować i zaktywizować odbiorców marki oraz dotrzeć z przekazem do określonej grupy docelowej. Ważną częścią działań było m.in. tworzenie artykułów eksperckich, dzięki którym iParts.pl zyskał wizerunek eksperta, w branży motoryzacyjnej.

Odpowiednio prowadzone działania content-marketingowe przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności marki i pomogły wyróżnić ją na tle konkurencji, która w branży motoryzacyjnej jest niezwykle duża.

Rezultaty współpracy są wymierne zarówno dla twórców strategii, wykonujących projekty, jak i dla właścicieli sklepu iParts. Jej wynikiem jest pozycja marki wyznaczającej trendy, znanej i cenionej w branży oraz przez klientów.